~~MaRI cLiCK kT cNiE KlaU nAk JOin HeArtBEaT ^ ^~~

Thursday, October 13, 2016

KehEnDaK aTaU kePeRLuAN?

As salam..dah lame pulak rase x menulis kembali..hehehe..
Okeyh ini berkenaan adik ak..
Baru2 nie die bercadang nak beli keta..utk pengetahuan, buat masa ini die tengah guna kereta aku utk p tmpt keje..ak plak lebih suke guba public transport..since sebelah tempat koje je..so settle..
Okeyh, berbalik pada adik aku ni..die kate nk guna kete manual..nk try..sbb kete aku kan auto..pasal aku dan kereta aku letak tepi dulu ye..
So die bercadang nk beli keta second..aku mmg x setuju..byk sebab sebenarnye..
first of all..our economy!ini paling utama..sebab die effect y len..ak hantam je guna effect..confius w affect..huhuhu..
So ak pyscho abes ni..point die mcm ni..
Economi x stabil..akan membuatkan company buang pekerja..bukti dah da dpn mata..
Ble buang pekerja..xde pendptn tetap..cmne nk bayar bulan2..7 or 9 tahun..lame tu..if setahun je..mayb boleh hidup..if lama or senang cter lebih setahun..mcm mne nk bayar..silap2 haribulan..isytihar muflis..haaa..cmne?cmne?
So..ak x galakkan die buat hutang baru dalam ekonomi gawat ni..tp lama gak laaa nk masukkan input tu..naseb last skali die terima..kate nk amik moto..
Xperla..since moto pon sekejap je..plus nk amik second..so byr bulan2 tu..x le selama byr ansurans kete kan..so ak let it be laa..
N baru2 ni..die nk jadikan keta aku as grab car..bukan nak..dh jadikan pon..tu pon bukan minta kebenaran aku..men ikut suka..
Abah bising bile dpt tau..ak?diam as long as ko bahagia dik!ko x tau akak ko merana bayar bulan2..
Hurmmm..skunk nie..die pon mendiam kan diri..
N x buat pon uber or grab car tu..
Skunk ni, ak biarkan..ak dh penat nk pk..
Ak nk lek2 lu..before ak hadap n pk lag..
Sekian..
As salam..
Have a nice day..hepi working~~

No comments: