~~MaRI cLiCK kT cNiE KlaU nAk JOin HeArtBEaT ^ ^~~

Monday, April 15, 2013

~xCiDenT~

As salam sume..pe kaba..aku harap korg sihat2 je ea..
Actually, aku nk criter psl aku xcident..
Bile aku xcident?Last week iaitu 10/04/2013..aritu besday adik aku..huhuhu..
Mcm mne aku bleh xcident?meh aku nk cter..huhuhu..
Aritu merupakan ari ketiga adik aku anto p keje..nek moto..haaaa besday adik aku nie laaa ari kejadian..nk djadikan cter..aku cm besa kejutkan adik aku nie..tp liat btol die nk bngun ari tu..kitorg siap2 n gerak..time tu nk dekat2 kol 8..sampai je kt depn clinic mengandung, sebelah je dgn kelab sultan sulaiman tu..kitorg d langgar oleh keta kancil..keta time tu tgh byk..so, adik aku start masuk gear nk motong keta..ntah cmne, da keta kancil nie y x bg signal nk masuk clinic berkenaan terus nk masuk..kitorg y kt link tgh nie cube mengelak..tp tetap kena hentam oleh keta berkenaan..melambung ok..ak jatuh sebelah kanan dkt ngan divider tepi (laluan dua hala) arah laluan y berlawanan..adik aku kt tengah2 jalan n motor plak btol2 atas double line..alhamdulillah xde keta y lalu time kitorg jatuh tu..sbb traffic light tgh ijau utk laluan kitorg..pas kitorg jatuh je, ramai y bent tlg..tp kebnyakkn nye penungng moto laaa y bent..x lme pastu nurse dtg..ntah sape laa y pnggil..huhuhuhu..
Time tu kaki sebelah kiri x rase dh..terutama kt area lutut..perghhh, kebas jeee..naseb laaa bleh jln lag dgn bntuan nurse2 tu..even terhincut2..huhuhuhu..mcm2 soklan y nurse2tu tnye..bleh rase x jari kaki kiri tu?bleh jln x?kt mne y sakit?lutut sakit cmne?mcm2 soklan laaa sampai x henggat dh..hehehe..ohh yee, pas melambung tu..aku jatuh tertiarap..naseb laaa da beg laptop kt dada aku..at least da laaa pelindung kan..jgn risau beg jeee ea..laptopnyee x de..hehehe..helmet aku pakai tu masih kemas kt kepala aku..cume wiser jee y tanggal..tu pon da org y bukakkn helmet dari kepala aku..huhuhu..time tu adik aku ckp die nk tergelak tgh muke aku..tp sbb muke aku y tgh ketat sbb tahan sakit, terus die tahan perasaan nk gelak tu..kuang asam punye adik..ada ke patut..iisshhhh3..ntah ape y geli hati ntah..huhuhu..
Hurmmm..pastu tunggu ambulans amik kitorg..nurse berkenaan dh call ambulans..tu laaa first time nek ambulans..adik aku dok tnye samada nk inform abah kitorg x..aku tgk muke adik aku berkerut2 n meraup2 muke..he say sorry to me..what to do bro, its already happen..im not blame u at all..its give me some lesson..ajal xkan lambat o cepat walau sesaat..huhuhuhu..aku bersyukur sgt kerna Allah masih memberi peluang utk aku bernafas d atas muka bumi ini lagi..subhanallah..allahuakbar..tiada kate y dpt ak gmbrkn ketika itu..
N sampai je kt kecemasan, aku dok dlm wheelchair..dh check in bagai..kena p check tekanan darah n kena cuci luka..n bermula la episod sakit2..sementara tunggu gilirn jumpe doc..adik aku pon inform abah kitorg..n x lupe kitorg inform office..
N ble dh jumpe doc, x-ray, sume..doc bg rest..lame gak..sampai jum..hoyeahhhh2..hehehe..keputusan x-ray menunjukkn x de patah..alhamdulillah..terus p amik ubt..semntara tunggu abah jemput kitorg dgn keta, adik aku mengadu y die rase nk munth n buang air besar plak..ble p, x mo plak..mayb nie trauma kot..aku lek2 lag..tp sakit lutut tu toksah kate laaa..sakit wehh..nk jln susahhhh..huhuhuhu..sampai umah, aku plak y rase mcm adik aku rase..huhuhuhu..time tu laaa rase nk pitam, munth..sume2 laaaa..last skali aku pon tido jelaaa..
Start aritu..mmg pergerakan amat laaaa terbatas..jln dh mcm nenek2 dh..terbongkok2..terhincut2..jln mmg slow n kena pegang somethng..masuk hari kedua..bngun2 je, terus bdn aku nie rase sakit2..susah btol nk bngun..ari ketiga n so on dh ok ckit..cume kat kaw lutut tu, bengkak x surut2..tu y p clinic ag..jumpe doctor n dpt mc lag tiga hari..menurut doctor tu..die inform y da dua kemungkinan bengkak lutut aku nie..samada da darah beku o bengkak tu tebal sgt..uhuhuhu..ntah laaa..klo x ok gak kena jumpe doctor tu lag n kena x-ray lag..hurmmm, mcm nie rupe2nye keadaan org y xcident..mmg pengalamn gak nie..dh tau cmne sakitnye ble xcident..ble x byk luka luaran..kemungkinan dalaman teruk..mcm kes aku laaa nie..huhuhuhu..

Hurmmm..tu laa kisah aku..mcm2 kejadian..pengalamn..suka duka, pahit tawar..sume kena telan..hehehe..dugaan dari Allah..dtg dlm pelbagai bentuk..
Ya Allah, syukur ke hadratMu kerna masih memberi peluang utk aku terua bernafas..alhamdulillah..tiada kata y mampu d bicara lag..moga ianya menjad pengajaran utk diri ini..insyaAllah..aminnnn...

K laaa korg..got to go (gtg)..moga bersua lag dlm next entry..aku rase sronok laaa plak dpt luahkan kt cnie..aku dpt crite mcm2 y aku nk crite..
K laaaa, da mase nnt aku akn crite kt cnie k..daaa..have a nice day uollss...keep in touch..
See yaaa..

No comments: