~~MaRI cLiCK kT cNiE KlaU nAk JOin HeArtBEaT ^ ^~~

Monday, May 2, 2011

~pTPtN~


as salam..
first n3 utk bulan Mei!hehehe..
ehh, selamat Hari Pekerja utk semua..eventhough cm dh lmbt, tp nk wish gak..hehehe..
ok, q nk cte psl PTPTN..hehehe..
kisahnye gini..tad masa q ngah lunch, my mom call..cte psl PTPTN le..
then, my mom bace kan 'surat cinta' dr PTPTN..ehh, q blom bayar lag sbb still study tau..huhuhu..
dgr je my mom sebut PTPTN, terus terimbau kenngn sem lepas kot..act q x ingt pernah dftr pertukaran pinjmn dr 3% ke pada 1% tu..huhuhu..then, dlm surat tu soh update/kemaskini psl pendftrn tu..huhuhu..
q pon g la laman web PTPTN tu..mase nk click button 'teruskan' tu..q cm cuak..then, q pon bce la pape y patut en...bce punye bce..da 2 persoalan y bermain dlm kepala q nieh..pa beza 2 pertanyaan kt bawah neh..y mane satu sesuai ngan status q nie?huhuhu..

1. Saya masih belajar dan masih menerima pengeluaran pinjaman PTPTN. Bilakah saya 
boleh menerima tawaran Ujrah? 
Jawapan : Anda akan ditawarkan Ujrah sebaik tamat pengajian.
2. Bilakah peminjam boleh mula membuat  pendaftaran dan pengemaskinian maklumat? 
Jawapan : Pendaftaran dan pengemaskinian boleh dibuat oleh peminjam mengikut 
tahun kelulusan pinjaman seperti jadual berikut :  
Tahun Kelulusan Pinjaman   Tarikh Mula Kemaskini 
2006, 2007  dan 2008 - 20 September 2010 
2003, 2004 dan 2005 - 1 November 2010 
2002 dan tahun-tahun sebelumnya - 1 Disember 2010 


senng lag bersuluh kan??ntah cmne, time tu q nie cm bengong..peg la reply webmaster (PTPTN punye web) n tnye..
cmnie soklannye:
"sebelum itu, saya ingin meberitahu bahawa saya belum menghabiskan siri pembelajaran saya di universiti dan masih menerima pembiayaan PTPTN. saya telah salah faham mengenai pinjaman ujrah ini kerana tidak memahami dahulu penjelasan permohonan ini. saya telah mendaftar pertukaran ini sedangkan saya masih menerima pinjaman PTPTN. apa yang perlu saya lakukan? adakah saya perlu meneruskan pendaftaran ini?"
 sah2 la q just dftr je en?
y q fhm b4 nie, klo dah dtawarkan, x yah la dftr..huhuhu..
tp tgk thun pinjmn kena dftr lak..haishhh, so y mne y btol..huhuhuuh..(kan q kate, q bengong time tu..huhuhu)
bile tnye rumet2 q, rupe2nye dorg dh dftr..adehhh, apsl q nie x tnye2?huuhuhuhu..
q punye lah cuak mase dftr tad..that y la terjadi perkara reply tu..huhuhuhu..soklan plak bukan soklan pintar y diutarakan..adehhh, malu pon da gakk..huhuhuhuhu..q cuak bukan pe..kang klo isi tu, terus x dpt wet PTPTN..yela ujrah2 nie kan time kita nk byr balik..q dh la da lag sesi pembelajaran sem2 depan..*punye la sempit kan pemikiran q..huhuhu..T.T*
tp nk wat cmne..dah reply pon..hentam jek la..huhuhu..


sume piccas adalah from google..credit to google.. ;)

haishh, time2 gini sempt ag q update..huhuhuh..
hurmmm..x pela, nie pengalaman q nie..len kali, kena bce btol2 smpy fhm..x fhm tnye membe2..pastu, yakin bru bleh proceed..huhuhu..ingtn utk q nie..
k laa, nk p samb study inorgnc chem..huhuhu..
cume, skunk risau..pe y dorg bakal reply..ntah2 suruh bce lag pertnyaan2 y dah slaloo org tnye..hukhukhuk..hurmm................
k daaaa kengkwn..
as salam..
have a nice day guys!
n hepi holiday!

~SilAKan cLICk2 kT HEaRtBeaT saYa k..^ ^ ~

No comments: